Thursday, August 26, 2004

جمعي از ترك زبانان قم خواستار استيضاح وزير ارشاد شدند



با ارسال نامه سرگشاده به نمايندگان قم در مجلس؛

جمعي از ترك زبانان قم خواستار استيضاح وزير ارشاد شدند

http://www.naqshineh.com/

جمعي از ترك زبانان ساكن در قم با ارسال نامه سرگشاده اي به نمايندگان قم در مجلس شوراي اسلامي خواستار اقدام نمايندگان قم براي آزادي هر چه سريعتر دانشجويان دستگير شده در مراسم جشن عيد فطر در سينما فردوسي تهران شدند.
در اين مراسم جشن حميد ماهي صفت كه به مستر بين ايران معروف است, پس از گفتن جوك هاي قومي مورد ضرب و شتم سه نفر قرار گرفته بود.
در اين نامه كه نسخه اي از آن به سايت نقشينه ارسال شده و امضاي جمعي از طلاب, فضلا, شعرا, نويسندگان, روزنامه نگاران, مداحان اهل بيت (ع), كسبه, اصناف و هيئت هاي مذهبي ترك زبان قم پاي آن مي باشد, آمده است: همانگونه كه مستحضر هستيد در هفته گذشته شخصي به نام «حميد ماهي صفت» با بيان جوك هاي موهن قومي موجب تحريك عده اي از جوانان حاضر در سينما فردوسي تهران شده است. بنا بر اعلام برخي منابع خبري يك روز پس از حادثه فوق عده اي از دانشجويان ترك زبان دستگير و روانه بازداشتگاه شده اند. با توجه به سابقه توهين و تحقير اقوام ايراني به خصوص ترك زبانان غيور اين مرز و بوم از سوي ماهي صفت, چگونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز برگزاري جلسه اي را با حضور ايشان صادر كرده است و چرا دانشجويان دستگير شده كه به شهادت دوستان دانشگاهي خود در زمان وقوع حادثه در جايي غير از جلسه كذايي بوده اند متهم به درگيري با ماهي صفت شده اند؟
اين نامه افزوده است: از آنجايي كه هيچ مقام رسمي به اين سوالات پاسخ نداده است, افكار عمومي جامعه اقوام ايراني بخصوص ترك زبانان ايران و شهر مقدس قم در نگراني به سر مي برد.
امضا كنندگان اين نامه به اشاره به اينكه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در قبال تك تك ملت ايران مسئولند, آورده است: شما در برابر موكلين ترك زبان خود كه تقريبا نيمي از جمعيت قم را تشكيل مي دهند مسئوليتي مضاعف در اين مورد به عهده داريد.
اين نامه خواستار آن شده است كه نمايندگان قم طي سوال از وزير فرهنگ وارشاد اسلامي, به عملكرد وي در رابطه با صدور اين گونه مجوزها اعتراض و مقدمات استيضاح وزير ارشاد را فراهم آورند.

16 آذر 1382




0 Comments:

Post a Comment

<< Home