Thursday, November 15, 2007



قطعنامه شرکت کنندکان در مراسم 93 مین سالگرد شهادت ستارخان

به نام خدا

ظلمت صریح با تو سخن گفت پس تو هم با او به استعاره و ایما سخن مگو

ما شرکت کنندگان در نود و سومین مراسم سالگرد سردار کبیر آذربایجان شهید ستارخان، با ایمانی راسخ به درستی راهی که انتخاب کرده ایم و با تکیه بر پشتیبانی مردم خود و با قسم به خون شهیدانی که در سالهای گذشته، خون خود را نثار آذربایجان کرده اند و ضمن تاکید دوباره بر ادامه مبارزات مدنی خویش، خواسته های خود را به حضور ملت خویش اعلام می کنیم.

1. ما از حکومت جمهوری اسلامی ایران میخواهیم که از برخورد امنیتی با فعالان مدنی آذربایجان دست بردارد و با آگاهی از اینکه این فشارها خللی در اراده این ملت بزرگ ایجاد نمی کند به این فشارها سریعا خاتمه دهد.

2. زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و حقوق بشر آذربایجان را بدون هیچ قید و شرطی آزاد نماید.

3. طی سالهای اخیر تعداد زیادی از نشریات کثیرالانتشار و دانشجویی هویت طلب و مستقل توقیف شده و مدیران مسئول آنها مورد ارعاب قرار گرفته اند. توقف این توقیفها و بازگشایی این نشریات را خواستاریم.

4. مجازات تحصیلی دانشجویانی که به دلیل فعالیتهای هویت طلبانه و مدنی گرفتار احکام کمیته های انظباطی دانشگاهها شده اند فورا لغو شود.

5. امواج بیکاری، مواد مخدر و مهاجرت، آذربایجان را در معرض تهدید قرار داده است. عدم مسئولیت پذیری مسئولان در این خصوص غیر قابل تحمل شده است. ما مجازات مسئولین قاصر و مقصر را خواستاریم.

6. بخشنامه مجبوریت تدریس به زبان فارسی در موسسات و دانشگاههای کشور ملغا اعلام گردد.

7. مقدمات رسمی شدن زبان ترکی و ایجاد کانالهای رادیویی و تلویزیونی به این زبان در سراسر ایران فراهم شود.

8. پروژه استان سازی در آذربایجان متوقف گردد و نام آذربایجان به استانهای آذربایجانی نشین برگردد و نیز اسامی بومی منطقه اعاده شود.

9. آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان حفاظت شود و از غارت و تخریب عمدی و یا سهوی آن جلوگیری گردد.

10. به نام اسلام به اقدامات نژاد پرستانه ادامه ندهد و اگر میخواهد به چنین کارهایی ادامه بدهد پسوند اسلامی را از نام رسمی کشور حذف نموده و به جای آن از عنوان "جمهوری پارسی ایران" استفاده کند.

11. همچنین ادامه روابطه ایران با ارمنستان را محکوم میکنیم و معتقدیم که تا اعتراف ارمنستان به نسل کشی شیعیان قره باغ اشغالی و بازگرداندن سرزمین های اشغال شده به آذربایجان، کشورهای مسلمان باید روابط خود را با این رژیم اشغالگر قطع کنند.

12. تروریستهای پ ک ک و پژاک و نیز قاچاقچیان تحت حمایت این جنایتکاران، جان و مال مردم در غرب آذربایجان را هدف تعدی قرار داده اند. برخورد قاطع با تروریستهاو قاچاقچیان را در غرب آذربایجان خواستاریم و سیاستهایی را که در راستای تغییر ترکیب جمعیتی این منطقه در حال پیاده شدن است را به شدت محکوم می کنیم.

13. مزار ستارخان سردار ملی بر اساس وصیت نامه آن شهید بزرگوار به تبریز منتقل شود.

شرکت کنندگان در مراسم نودو سومین سالگرد شهادت ستارخان سردار ملی

24آبانماه سال 1386

0 Comments:

Post a Comment

<< Home