Monday, May 22, 2006

اكبر اعلمي نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو در جلسه امروز مجلس نسبت به درج مقاله اي در روزنامه ايران اعتراض كرد.

به گزارش ايرانيوز اعلمي در تذكر خود اعلام كرد:به موجب اصل 67 قانون اساسي در برابر قرآن به خداي قادر متعال سوگند ياد كرده‌ايم كه به حفظ حقوق ملت پايبند باشيم و تأمين مصالح آنها را همواره مدنظر داشته باشيم. ضمناً به موجب بند 12 ماده 23 آيين نامه داخلي مجلس يكي از وظايف هيأت رئيسه نظارت بر عملكرد نمايندگان منتخب مجلس در هيأت‌ها و مجامع و شوراها و دريافت گزارش آنان است.

در شرايطي كه كشورمان بيش از هميشه به اتحاد و انسجام ملي نيازمند است، جريان مشكوكي هر از چند گاهي در برخي از رسانه‌هاي ديداري و شنيداري و مكتوب در مقام ايجاد تفرقه و بر هم زدن وحدت و همبستگي ملي برآمده و با انعكاس مطالب موهن و تحقيرآميز و تحريك كننده، باعث جريح‌دار شدن احساسات اقوام مختلف از جمله آذربايجانيان و ترك زبانان شريف مي‌شوند.

در همين راستا روزنامه ارگان و سخنگوي دولت در 22 ارديبهشت 85 با درج اراجيفي منقش به يك كاريكاتور موهن عليه غيور مردان و شيرزنان آذربايجاني كه همواره حافظ و پاسدار تماميت ارضي ايران بوده‌اند، گستاخي كرده و اسباب رنجش خاطر آنان را فراهم كرده است. چنانچه از سوي دولت و ارگان آن يعني دست‌اندركاران روزنامه ايران كه مرتبط با چاپ مطلب مذكور است، سريعاً و رسماً عذرخواهي نشود، بيم آن مي‌رود كه دامنه اعتراضات غير قابل كنترل شود.

لذا به نمايندگي از سوي همه همكارانم و نمايندگان استان‌هاي ترك نشين از جنابعالي انتظار داريم به موجب مفاد سوگندنامه مذكور در اصل 67 قانون اساسي و بند 12 ماده 23 آيين نامه داخلي مجلس، اقدامات مقتضي را معمول و از نمايندگان مجلس در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما و مطبوعات مصراً بخواهيد كه گزارش عملكرد و نظارت خود را در اين خصوص سريعاً به مجلس ارايه نمايند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home