Sunday, August 22, 2004

نامه دانشجويان اردبيلى به صدا و سيما


١٣٧٢


بسم الله الرحمن الرحيم


بمنظور ارج نهادن به فرهنگهاى اصيل و بومى مناطق و احياء ارزشهاى سنتى ما دانشجويان آذرى خواستار تغييراتى در نحوه پخش برنامه هاى صدا و سيماى مركز اردبيل مىباشيم.


در برنامه هاى صدا و سيماى مركز اردبيل با توجه به اينكه زبان عامه مردم تركى آذرى مىباشد٬ مىبايست از زبان تركى آذرى استفاده گردد. اما متاسفانه تلفيقى نادرست از زبان فارسى-تركى آذرى ارائه مىگردد كه اصالت زبان تركى را خدشه دار مىكند و تاحدى گنگ و نامفهوم مىباشد كه عامه مردم قادر به فهم و درك كل برنامه نمىشوند. براى مثال بخش اخبار محلى استان و بعضى از برنامه ها و مصاحبه ها به زبان فارسى انجام مىشود كه قبلا به زبان تركى آذرى ارائه مىشد.


در اعتراض به اين نحوه پخش برنامه مسئولين صدا و سيماى اردبيل خود را بىتقصير دانسته و نحوه پخش به اين صورت را ناشى از برنامه گزارىهاى مركز مىدانند. اينجاى جاى سوال دارد كه چنين برنامه ريزيها در راستاى كدامين سياست است؟


حال ما دانشجويان آذرى از مسئولين صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران تقاضا داريم كه در برنامه ريزيهاى خود تجديدنظر به عمل آورده و سعى در حفظ ارزشهاى فرهنگى و بومى اين خطه از سرزمين اسلاميمان در مقابله با تهاجم فرهنگى غرب نمايند.


دانشجويان آذربايجانى- اردبيل



0 Comments:

Post a Comment

<< Home